Immaculata-instituut is dringend op zoek naar een leraar godsdienst.
Opdracht tot aan de paasvakantie. Volume: 18 wekelijkse lestijden aan leerlingen van de eerste graad. 

Derdes ontdekken middeleeuwse handelsmetropool Brugge

Op donderdag 20 februari 2020 trokken de leerlingen van het derde jaar in het kader van de lessen geschiedenis naar de middeleeuwse handelsmetropool Brugge. De leerlingen – die per duo een onderwerp kregen – loodsten samen met de begeleidende leerkrachten elkaar doorheen de stad.

lees verder

A(ntwerpen) : even van ImmAc

Op donderdag 13 februari 2020 trokken we in het kader van de lessen geschiedenis en godsdienst  met de vierdejaars en hun gidsende leraren richting Antwerpen.

De beste beslissing - Michael Niclaus

Op donderdag 30 januari kwam Michael Niclaus twee uren lang spreken voor de vijfdejaars. Michael kampte als jonge man met een jarenlange alcoholverslaving, maar kroop uit het dal. Hij geeft nu lezingen voor jongeren en volwassenen om zijn nieuwe kijk op het leven uit de doeken te doen.  Een inspirerende spreekbeurt, die door onze jongeren gesmaakt werd, omdat Michael tot denken en met elkaar spreken aanzet.

Gedichtendag 2020

In het kader van Gedichtendag 2020 maakten de eerstes een passende illustratie bij een gekozen versregel. Poëzie verzekerd op school! Met dank aan 4 Humane wetenschappen om alles op te hangen!

Immaculata steunt Rode Neuzen!

uit de krant...

Het Immaculata-Instituut profileert zich aks Rode Neuzen School. Drie leerkrachten en de leerlingenraad samen hebben hun schouders gezet onder het Rode-Neuzen-project 'Generation Stronger'. Met de opbrengst van dit initiatief willen ze op school een ruimte inrichten waar de schooljongeren de stilte kunnen opzoeken en tot rust komen.

Lees het volledig artikel (FB)

Business-plus ontdekt de soorten verkooppunten

Op 13 november trokken alle leerlingen van Business-plus op onderzoek naar de winkelstraat. Daar kregen ze een zoekopdracht in kleine groepjes waardoor ze de verschillende soorten winkels en hun typische kenmerken aan den lijve konden ondervinden. Nadat ze het nodige speurwerk hadden gedaan, met hier en daar een hint van het winkelpersoneel, werd het onderzoek afgesloten in de klas. Aan de hand van foto's slaagden ze er in een mum van tijd in om de kenmerken die ze zelf hadden gevonden te linken aan de juiste omschrijving! Job well done!

Drugstories voor de vierdes

"We kregen veel informatie over alcoholgebruik en over illegale drugs. De spreker vertelde zelfs over zijn eigen ervaringen en er was veel interactie, dit zette aan tot nadenken over mijn eigen gedrag."(leerling Immaculata-instituut, De Panne) 

lees verder